Äntligen helg :D


Vilken vecka, känns som det är evigheter sedan jag var på fjället och red och det var i söndags.

Började veckan med ett ombudsmöte med Agria i Sundsvall. Alltid lika kul. Dock lite bekymmersamt i år då det är omorganisationer på G och nu ska man bestämma sig för om man ska fortsätta eller inte. Jag gillar mitt uppdrag som ombud, att hjälpa folk med sina försäkringar. Det passar även utmärkt ihop med mitt uppdrag för Svenska Hästavelsförbundet när jag är ute och chippar och ID-kontrollerar. "Tror" att jag tagit beslutet att fortsätta ett tag till. Ge det nya en chans...

Sedan har jag fortsatt veckan med besök hos sjukgymnast för att få tillbaka lite mjukhet i nacke/axlar/rygg efter min vurpa i söndags. Har inte kunnat rida på hela veckan. Men ikväll ska jag nog försöka mig upp på en liten skritt runda.

Igår lagade jag den trasiga tanden, för 2000 kr. Jisses vad det kan kosta med tänder. Tyckte själv att det var ett pytte-pytte-mini-fel men det kostade ändå. Det skulle röntgas och fotograferas med vanlig kamera, öppnas upp och fyllas på med ny lagning och slipas. Men nu är jag som ny i munnen.

Igår var vi ute och firade en på jobbet. Vilken underbart rolig kväll vi hade och jag har fått bo på hotell i stan, tre minuters gångavstånd till jobbet, hotellfrukost och inget hästutsläpp i morse. Juvligt skönt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"