Alla hästar hemma...



Alla besticken i lådan...
Hissen går inte ända upp...
Ordspråken är många och betyder samma sak, men jag syftar på att ALLA hästar verkligen är hemma och det är ovanligt.

Meyla kom hem sent igår kväll, från betäckning med Kraftur frá Bringu. Alla andra ston är hemma, då vi inte betäckt dem i år, deras föl är självklart hemma, ungstona hemma och unghingstarna hemma. Alla hästar är verkligen hemma, i några veckor till. Sedan åker Bruno med hingstflocken till Valne. Resten blir hemma, vi har inga planer på att visa något nästa år, däremot har vi planer på att sälja lite hästar framöver.

På stall har jag Ómur, Rakel och nu Meyla. Om några veckor flyttar Már in på stall, när hingstflocken åker.




Alla hästar är friska. Oops, vågar knappt säga det. Istället har sommarens otur övergått till materiella ting. Bilen på verkstad, fortfarande ända sedan hemresan från tredagarkursen.

Igår kom L hem och hittade en liten fågel inne i huset, den hade trillat in genom skorstenen och härjat runt både på nedervåningen och övervåningen. Det ligger blomgjord lite överallt och fågelskit, jag han inte städa upp igår, kom ju hem med Meyla så sent.

Fågeln hade dragit ner mina fina Båglinghästar. Har ju hela samlingen (utom en, som inte tillverkas längre) och av 12 hästar låg 4 på golvet. Två hade landat på mjuka mattan, men två hade tyvärr fallit i golvet och brytit nacken.

Lim, lim tillsvidare. Men sedan måste jag nog skaffa nya...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd