Tävlingsdags

Jag har efteranmält mig till Gneisti Open i helgen. Igår när jag skulle anmäla mig plockade jag fram Meylas pass, för att jag behövde reg nummer och hittade då en gammal licens. Den var från 2006. Jag har alltså inte tävlat sedan dess.

Nu är jag anmäld till en töltgren med Meyla och det får räcka som omstart. Hon är endast 5 år och jag är ringrostig så det står härliga till.

I torsdags red jag några varv på ovalbanan och det är också allt. Så jag räknar med en ganska styv och spänd häst som kommer ha fullt upp med att titta på publiken, domarna och reagera på ljudet från högtalarna. Men någon gång måste ju bli den första försöker jag intala mig medans jag funderar över vad och varför jag gett mig in i denna lek igen... Min plan var att börja med vintertölten nästa år, men kom sedan på att det kanske krockar med Meylas träning hos Gummi.

Men Meyla är fantastisk och jag får lita på henne!

Ps. Ser redan fram emot ryttarfesten, för då är det över! Trevlig helg alla vänner.

Bilden är från maj i år, på mig och Meyla.

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Vad roligt, lycka till på tävlingen :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"