Jag skulle bara...


dammsuga sadelkammeren. Jag dammsuger faktiskt sadelkammaren, det är det enklaste sättet att få bort damm och spindelväv, även fast det är en gammal ladugård och det känns helt idiotiskt att dammsuga, men det är enkelt.

Jag skulle bara, blev snabbet ett utrivet golv och inom en vecka skulle jag ha ett nytt.

Inom en timme var hela golvet utrivet och endast ett "stampat" jordgolv kvarstod. Ni kan ju förstå hur opraktiskt det varit med ett jordgolv under planket. Nu skall dett fyllas ut med grus, innan vi lägger in ett "nytt" trägolv.

Trägolvet är ett gammalt golv av breda träplank. När grannen rev sitt gamla hus tog vi till vara det gamla trägolvet, flera cm tjockt och ca 30 cm brett/plank, från Chatrina gården i Kallsta.

Väggarna skall målas vita, foder grå och fönster i guldocker. Men det hinns nog inte i år utan får bli nästa års sommarprojekt.

Kommentarer

Haha.. maken är golvläggare och propsar på att vi dammsuger sadelkammaren, golv, väggar och tak! Jag behöver inte ens göra det själv.

Som tur är så är golvet gjutet:)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd