Ridhuset är bokat


Från nästa vecka blir det ridningen i Wångens ridhus, varannan onsdag kväll, ända fram till jul. Den här hösten tar jag med mig Ómur.

I våras var det Meyla som fick en dusk i dressyrens konst men nu är det alltså dags för Ómur. Det blir även ett ypperligt tillfälle att träna lastning. Ómur går på snällt i transporten, med en liten tvekan på lämmen, men den tvekan skall vi jobba bort i höst.

Mitt mål i vinter är att finslipa galoppfattningar och börja prova på passen. Kanske skall man ha vintertölten som en morot i vinter och varför inte en liten vårtävling 2011 (nu när man åter fått blodad tand för tävling). Inte att förglömma det skall även jobbas med överlinjen, formen, takten, lyhördheten och allt det andra som Einar, Atli och Gummi tjatade om på 3-dagars kursen. Har fått med mig så otroligt många hemläxor, så jag vet inte hur jag skall hinna med :)

Instruktör blir som vanligt Gudmundur "Gummi" Einarsson i ridhuset.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd