Kursdags

Jag är redo och förväntansfull inför kursen i veckan. Transporten är i helgen skurad invändigt och står redo med nytt spån och fylld med hö. Sadlar och träns är rengjorda och smorda. Vojlokar och ridbyxor tvättade. Känns som om jag förbereder mitt livs första äventyr:) Men det är väl bara för att det var länge sedan sist och det skall bli jättekul att åka iväg med både Meyla och Ómur, två femåringar, jag har så mycket roligt att se fram emot.


Tidigt imorgonbitta lastar jag hästarna. Kl 09.00 är det fika på Wångens värdshus och innan dess skall hästarna vara installade och klara.

Imorgon tisdag rider jag två pass för Gummi. Eftersom jag har två hästar med mig så blir det ett pass var. På onsdag rider jag två pass för Atli och på torsdag rider jag två pass för Einar Öder. Utöver ridpassen blir det en clinic per dag, i samband med lunch.

Det finns möjlighet att få massage varje dag och på kvällarna har vi tillgång till bastu innan middagen. Hur gott kommer jag att ha det?!

Kommentarer

Anita J sa…
Låter hur härligt som helst!
På söndag åker min dotter upp (med sin pappa) och ska installera sig på Wången.
Ha de bra och njut!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"