Tävla eller inte tävla

Tävla eller inte tävla - det är en kostnadsfråga...

Blev lite sugen att anmäla mig till Gneisti Open, sista dag för anmälan är den 8 augusti. Suget kom av att flera andra "tanter" (ursäkta mig) anmält sig. Det var länge sedan jag tävlade och det var länge sedan dom andra "tanterna" tävlade.

Började titta på proppen, på grenarna och vad som skulle vara lämpligt, sedan gick jag över till kostnaderna/inbetalningen och insåg att det skulle kosta mig över 1000 kr/varv att vara med.

Det var då jag tog det kloka beslutet att avstå. Så kul är det faktiskt inte!

2000-3000 kr är nästan en charter vecka i november eller ett par Ástund ridbyxor eller två ridkurser, massor med privatlektioner. Ja, det är bara för mig att välja, jag har 2000-3000 kr att spendera i höst eftersom jag inte anmäler mig till Gneisti Open.

Men jag kommer garanterat att hejja på mina vänner.

Ps. L:s kommentar till detta inlägg - se till att du tar dig till final så blir varv kostnaden billigare.

Kommentarer

Lisa sa…
Kloka tankar, det är dyrt att tävla och gå kurser, gäller att välja sina "aktiviteter" med omsorg.
Joanna sa…
OJ va jobbigt att räkna på varvkostnaden, hm så har jag aldrig tänkt;) För egen del blev det kurs istället för tävling i år:)
Gun sa…
Haha, gillar L´s kommentar!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"