Härlig tävlingshelg


Haft en super helg på Wången med härligt väder som passar tävling perfekt. Ställde upp i en T8, min första tävling på 4-5 år och Meylas första tävlin någonsin. Det var en alldeles lagom start för oss båda.


I uttagningen var Meyla mycket spänd, läktaren var ganska farlig med allt vad det innebar, fotografer, musik och allt annat. Det blev svårt med både takten och formen. Tempot höll vi dock ungefär där jag hade tänkt mig. Vi fick en uttagningspoäng på 4,67 och det gav oss sista platsen in i A-finalen.


I dagens A-final var det ett riktigt roligt gäng som red. Taktiken var att öka tempot lite och låta henne gå lite friare för att slippa bli hängande i munnen på henne som jag kände att jag blev igår, då jag försökte få till formen. Det fungerade åt det första hållet, förutom förbi läktaren där det blev rena racerfarten. Efter första poänggivningen fick vi hela 5,33 i poäng. Beslutade att köra samma taktik åt andra hållet. Men...



I andra varvet gick orken fullkomligt ur Meyla och tempot stegrade ännu mer, hon blev längre och tyngre och vi flängde omkring riktigt gräsligt. Jag visste inte hur jag skulle lösa prblemet och tillslut trampade hon av sig en sko, men det var på sista långsidan, så det gjorde inget för visningen. Vi fick totalt 5,08 i poäng och med oss hem fick vi en röd rosett, en 4:e placering. Från Meylas första tävling, som 5 åring. Är så glad och stolt över min blondin.

Tänk vad hon skulle kunna prestera med en duktig och erfaren ryttare denna lilla dam. Men istället får hon glädja sin ägare och uppfödare.

Det är en enorm känsla att rida sin egen uppfödning på en tävling, det har jag upplevt idag.

Tack till Tanja Dejmo som tagit dessa bilder i helgen.

Kommentarer

Lisa sa…
Grattis, vad kul att det gick så bra! :)
Inga-Lill sa…
Grattis, ni ser så fina ut på bilderna :)
Anita J sa…
Grattis, jättebra för en så ung tjej och första tävlingen.
Annica sa…
Grattis vad roligt! Fiiina bilder :D

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"