Tävlings helg


I helgen är det tävlingar på Wången, arrangör är Gneisti Islandshästförening. Idag lördag är det kvaltävlingar med V1, T1, F1 och T2. Har igår kväll suttit med tjejerna i sekretariatet och fixat i ordning starlistor, domarpärmar, veterinärunderlag och lite annat smått och gott.

Tog en snabb rensning av hela sekretariatet också, då bl a alla Loka burkar frysit i vinter och därefter exploderat. Det var aluminium lite överallt i rummet och en riktigt fin sörja/röra.

I morgon söndag är det Gneistis Light tävling med alla konstiga grenar som jag aldrig hunnit lära mig V6 och T3 och allt annat konstigt. Men efter den här helgen kanske jag har bättre koll på dom "nya" klasserna. När jag senast tävlade så fanns inte dom klasserna.

Bjuder på en riktigt gammal bild, från 2002, på mig och ,den nu så högdräktiga, Hraffa. Det finns bildbevis på att även jag har tävlat. Fotograf är Sofia Norberg.

Ser ni ovalbanan på bilden, det är på Wången, så kal utan gräs. Det måste snart börja närma sig 10 års jubileum för banan 2011 eller 2012?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"