Nostalgi

Rensar i datorn och hittar en massa gamla bilder. Dessa från en fjälltur till häst som vi gjorde 2001. Mums det får mig att längta till sommaren (bara en aning) fast vi har det så bra som det är idag. Strålande solsken och myggfritt.


Vi red mycket på fjället, innan vi flyttade hit. När vi väl flyttat hit och bor så nära så blev det inte lika intressant, eller?! Nä då vi har bara ändrat inställning, vi väntar på den där dagen med perfekt väder. När vi bodde i Stockholm och åkte upp, då var väl vädret det samma, man skulle bara hit. Längtan var så stor. Nu lever man mitt i det man då längtade till.

Det är lika med skidåkning. Vi åker mycket mindre skidor nu än vad vi gjorde när vi bodde i Stockholm. Då var man tvungen att planera i förväg och åka iväg när man väl hade planerat. Nu planerar man inte in skidåkningen eller fjällridningen. Nu väntar man på det fina vädret och så tar man sig ev iväg ifall vädret är bra. Konstigt sätt att tänka, men så fungerar vi.

Trist men sant. Men oavsett nu eller då så njuter jag varje gång jag tar mig i kragen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"