Már från Jemthagen

Igår var jag till Valne gård och tittade till Ómur och Már. Tyvärr hade jag inte kameran med mig. Blev glatt överraskad över hur mycket Már hade utvecklats sedan jag såg honom senast. Minns inte när jag var dit sist men det var någon gång i vintras.

Han hade vuxit på höjden, han har samma långa ben som sina syskon. Påminner om både Meyla och Rakel, när dom var två år, dvs långa ben och en ganska slank kropp. Han hade fått en kralligare hals och huvudet hade vuxit. Halsen en aning kort i min smak. Tror han kommer vara riktigt snygg i sommar, när han får släppa all vinterpäls och äta lite gott gräs. Skall försöka ta bilder på han i sommar/höst, innan han sätter vinterpäls.

Social till tusen, riktigt mysig var han.

Már på bilden, som föl sommaren 2008. Mamma är Hrafndís frá Bakkakoti, e Ódur frá Brún och pappa är Ómur frá Feti e Tóroddur frá Tóroddsstödum.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"