Läget...



Backade tillbaka i bloggen och kollade vad jag skrev förra året i november. Den 24 november förra året (2008) hade jag denna bild inlagd på Rakel. Har inte skrivit om bilden och undrar nu ifall bilden är tagen i november, hade vi snö då, var det så här förtjusande rent, ljust och vackert då? Tror det.

Den 29 november skrev jag om min härliga första ridtur på Meyla, hos Gummi. Både skritta, trava, tölta och galoppera. Har inte kommit lika långt med Rakel, som nu är i samma ålder. Mycket pga väder, har inte haft någon inspiration till att hålla på med hästarna nu i oktober-november pga det mörka, regniga och leriga vädret.

Hon är träns och sadelvan, tömkörd och longerad, följer med som handhäst men jag har inte suttit upp på henne ännu. Inte ens satt foten i stigbygeln, som jag brukar göra innan några gånger i boxen.

Har pga vädret gett hästarna en "höstvila", fast inte helt, dom går på sparlåga, precis som jag själv. Bara snön kommer så vet jag att jag får mycket mycket mer enerige, lust och inspiration att ge mig ut igen.

Trevlig helg och första advent.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd