JumpClub till distriktet

Via mitt arbete på Mittsvenska Ridsportförbundet håller jag nu på att arrangera en clinic med Sylve Söderstrand och Lotta Björe. Den blir av ikväll, måndag, och på tisdag fortsätter vi med en instruktörsutbildning med 53 deltagare. Till clinicen har vi på förköp sålt över 150 biljetter och ridhuset på Timrå slukar upp till 400 och det räknar vi med att sälja slut.

Det är för mig som är ensam anställd ett jätte projekt och har krävt mycket tid dom senaste dagarna. Alltid superjobbigt innan, men oftast väldigt skönt när det är över (ifall allt går bra). Det är många ryttare, instruktörer och publik som skall få som dom vill och bli nöjda.

På torsdag forsätter veckan med en föreläsning om mat och prestation med Peter Öqvist tränare hos Sundsvall Dragons (Basket). Det är något som jag lärt mig under mina år i Idrottsförbundets korridorer, vi har mycke att lära av varandra - över idrotts gränserna.

Så nu går vi mot en nästan vanlig arbetsvecka. Hoppas ni haft en bra helg...

Slutet på veckan blir lite idéell verksamhet, med SIFs Avels- och Sports konfrense i Västerås.

Kommentarer

Sol sa…
Hej! Vilken härlig fart och aktivitet ni har norröver. Neisti hälsar att i brist på annat har han fått debutera i Hubertusjakt. Vi var inte snabbast, men jag tror vi var i fräschast form efter jakten. Inte illa för en 21-åring.
http://www.nissebus.bloggagratis.se

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"