Helgen är slut

En härlig helg är till ända. För en som arbetar kontorstid och sällan den här årstiden hinner hem för att rida i dagsljus är helgerna det man ser fram emot. Nu har jag haft en tredagars helg och kunnat rida i dagsljus alla tre dagarna. Ljuvligt!

Igår höll jag på att få mig en åktur pga en trafikhuligan. Red Meyla längst byvägen, bara några hundra meter hemifrån. I den långa uppförsbacken såg jag två bilar komma nerför emot oss. Nummer två skulle absolut om den första och sedan var det gasen i botten och förbi oss. Meyla blev super stressad av både farten och gruset som stänkte, hon slängde sig ner/ut i diket. Som tur är gick det bra. Skulle jag veta vem chaffören var, skulle jag slå något riktigt hårt i skallen på personen. Killen som blev omkörd, stannade bilen och såg livrädd ut. Tur det finns några vettiga personer som hajjar läget.

För att träna unga hästar i trafiken, så måste man ju träna i trafiken. Att rida på lilla byvägen borde vara ett bra och tryggt ställe. Men inte alltid, idioter finns det tyvärr över allt.

Bjuder på en bild på 3 åriga Rakel från Jemthagen, e Blaer frá Búdarhóli. En riktig piggelin.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"