Ge mig snö...

Men nu får det väl ta och komma dvs snön. Är så less på detta mörker och denna lera. Har ingen inspiration alls till ridning och träning av hästarna, då det är kolsvart på kvällarna. Just nu känner jag mig bara som en slit och slängkärring som bär på hö åt hästarna. Ingen njutning alls bara jobb. Beger jag min ut med någon häst så känner jag mig som en livrädd julgran, är så pyntad med reflexer, så det går inte att sätta på några fler. Ändå är jag livrädd att jag inte skall synas i mörkret.

Bjuder på en härlig vinter bild som jag fått av G, från förra vintern när hon är ute på en tur på sin Gletta. Visst är det sånna vinterdagar vi längtar efter nu?!

Gletta har passerat 90 dygn i sin dräktighet och skall ultraljudas. Hon är betäkt med Ómur. Vi håller tummarna!

Snälla, snööö...

Kommentarer

Gun sa…
Tjusig bild =)
Minns det var -17 gr, Burr, vi red inte så långt den dagen!
25 timmar kvar sen vet jag om det finns liten bäbis i magen!
Kommer nog ha svårt att sova i natt.
Gun
Unknown sa…
Ni har tur ni som får så fint på vintern, det måste vara härliga ridturer när snön väl kommer. Här (Stockholm) är det bara lera och grått nästan hela vintern, det är verkligen inte roligt nu.
Joanna sa…
Håller med, snälla låt snön komma, har inte heller någon inspiration att rida, men ska tvinga mig ut ändå...

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"