SM 2009 slut!

Med denna fina bild på Neisti tar SM slut för i år (här hos mig)! Det stickade täcket som Neisti har på sig var med på invigningen av SM 2009 på Strömsholm. Hur det sedan hamnade på Neisti, i hans hage, är en annan historia. Kanske avslöjas den historien på Gittes och Neistis blogg.

Neisti är en härlig vallack som var boxkompis till min Róði en gång i tiden, när jag hade Róði på Molnsätra i Kallhäll utanför Stockholm. Neisti var med oss upp hit till Jämtland/Kallsta sommaren 1999. Leif tyckte om och red ofta Neisti. Då ägde min bästa vän Camilla honom och idag ägs han av Gitte. Så en dag, för inte så länge sedan, hittade jag denna gamla man i sybervärlden och nu är det så kul att följa hans bravader via bloggen. Idag kallas han ofta för Nisse-bus (undrar just vad han har gjort för bus) på våran tid kallades han oftast för Neisti-mannen, han var en riktig gentleman. Med den mjukaste tölt jag någonsin upplevt.

Bilden är med tillstånd lånad av Gitte, från hennes blogg, länk finns längre ner till vänster.

Kommentarer

Gitte sa…
Kärt barn har många namn. Förutom Neisti tilltalas han emellanåt som Sir Nilz, Nisse, Neistline, Nils och så förstås Nissebus. Mest för att han är så gudomligt snäll. Vänligare häst finns nog inte. Står gärna och pratar och gullar med oss i hagen. Stod som ett ljus när vi provad täcket. Låter min 81-åriga mamma klättra, dras upp i sadeln och står ut med att katten tar sig en tur. Världens bästa kompis.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"