Broms jävlar

Hur skönt väder som helst, solen skiner och det är sådär lagom ljuvligt varmt. Det låter som en idyll och det är en idyll om det inte vore för broms jävlarna. När det är som bäst och härligast då kommer dom små jävlarna fram, det är helt hysteriskt. Helst skulle jag vilja ha vinteroverallen på mig när jag går mina rundor i hagarna för att visitera hästarna. Jag ser ut som ett rent krigsfällt på både armar och ben efter mina rundor ut i hagarna, liken hänger kvar på min hud, med blodfläckar blandat med stora svullnader. Inga smörjor i världen hjälper mot dessa små onda ting.

Har ni några tips?

Kommentarer

Tova sa…
Flytta till Vallbo istället! DÄR har vi inga bromsar, men lite knott istället...;-)
Inga-Lill sa…
Köp en "Smack"! En underbar tingest som ser ut som ett tennisracket med el i... drivs med 2st AA batterier. Dödar även hästbromsar kvickt och effektivt eftersom man kan slå dom i flykten :-). Tror att Claes Ohlson säljer sådana annars går dom att hitta på nätet.
Eva sa…
Pröva bromsbroms som finns att köpa på näckens:
http://atc.123ehandel.se/product.html?product_id=15
Kan användas till både djur och människor. Har just köpt det själv och ska pröva. Andra säger att det hjälper
/
MVH
Eva
www.vidagard.dinstudio.se

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"