ID- och chipmärkning

Idag har jag bokat in flera besök för id- och chipmärkningar. Vissa av kunderna har fått vänta ett bra tag, för att jag skall få ihop flera åt samma håll. Men idag så blir det en rundtur i länet. Har fått ihop en korsningsponny, en paint, ett halvblod och några isisar.

Så det gäller att vara påläst innan man far ut på en sådan turné. Via Svenska Hästavelsföreningens hemsida hittar jag länkar till alla andra rasföreningarnas hemsidor, så in på dom och rota runt, vilka nya regler och önskemål har alla dom olika rasföreniningarna som jag berörs av idag/i år.

Känner mig väl påläst på SIFs regler, men berörs ju inte på samma sätt av dom andra så där får man läsa på lite innan.

Trevlig helg allesammans!

Bilden, ett gäng föl, längst fram ett sto föl efter Ómur frá Feti vid namn Hronja.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"