Ridkurs i helgen

I helgen blir det ridkurs på Wången för Gummi. Med på kursen tar jag Gígja. Ingen av oss är väl direkt i toppform, men vi kämpar på. Vi har ju inga mål att satsa mot just nu, Gígja skall ju betäckas i sommar igen. Men vi håller grundkonditionen i gång (åtminstone på Gígja), min kondis är det nog lite sämre med.

Men jag har fortsatt med styrketräningen, som jag påbörjade tidigt i höstas. Nämner det för jag är så super imponerad av mig själv. För det första att jag höll på hela hösten och ännu mer att jag nu kom igång direkt efter jul.

Skulle önska att det fanns lite mer tid, för lite promenader eller joggingturer. Men när jag är klar i stallet på kvällarna, då är orken helt enkelt slut. Men det skulle göra gott, för både kropp och själ.

Bilden är från 2005, jag och Gígja, på kurs hos Gummi i Valne. Har faktiskt missat vem som är fotografen, för det är inte jag denna gång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"