Härlig ridtur

Vilken härlig ridtur jag fick idag, min sista dag på denna julledighet. Imorgon börjar jag arbeta igen.

På förmiddagen stormade det ganska rejält, men när det gav sig vid lunch tid, gav jag mig ut på Gígja och med Meyla som handhäst.

Vi red längst en plogad skogsbilväg, där det hade snöat ett fint lager på ca 10 cm. Red på i ganska friskt och fritt tempo så Meyla fick chansen att visa upp sig riktigt från sin bästa sida. Jag bara satt på Gígja och njöt av skådespelet. Hon är så himla läcker, den lilla damen och Gígja är bekväm. Så man kan inte ha det bättre.

Igår åkte jag släde efter Gígja, i ett strålande väder (innan stormen). Det är ockås bekvämt (men ganska långtråkigt). Jag föredrar att rida!

Kommentarer

Annica sa…
Härlig bild, här är det ingen snö alls att prata om :(
Hrisse sa…
Vad härligt det låter, särskilt avundsjuk blir jag på ridvägarna. Här är det töväder, vad som nu kan töa bort..

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"