Ridkurs för Gummi

Nu är helgens kurs slut och jag måste bara säga att det är super att få vara på Wången. I helgen stallade vi (dom flesta) in hästarna i dom varma stallarna och dessutom är ridhuset uppvärmt. Så det är så skönt att slippa rida i overallen, tre par fleecetröjor, balaklavan, tjockvantarna och vinterskorna.

På med tunna skinn handskar, ridbyxor utan långkalsonger, sommar kängorna, t-shirt och en fleece. Hur skönt som helst.

Gummi är fantastisk, att han orkar. Står i ridhuset från tidig morgon till sen kväll och tjatar, tjatar och tjatar. Att jag aldrig lär mig, jag har hört honom så många gånger säga samma sak, jag förstår så väl vad han säger och det stämmer så väl, men jag får inte till det. Men nu har jag något att jobba på till nästa gång.

Vilka possitiva hästar vi har, dom kämpar på och ser så glada ut. Tack allihopa för en trevlig kurshelg!

Bilden är gammal, från en vintertölt på Wången. Jag och Gígja.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"