Hovslagaren mm

Idag kommer Kurre hovslagar. Han är en klipp! Jag har inte möjlighet att vara hemma, han ber mig då bara att sätta på grimma, låta dem som skall skos-verkas stå inne i stallet. Sen fixar han resten t o m släpper ut dem i hagen efteråt. Guld värd!

För några dagar sedan snöade det igen. För er som inte bor i Jämtland, kan jag bara säg, tur ni inte vet hur underbart vi har det, för skulle ni veta det så skulle alla bo i Jämtland. Hörde igår att det var tokdimma både i Skåne och Stockholm. Här sken solen från en klarblå himmel, ca -14 grader och ett toppen underlag på ridvägarna. Hästarna svävar fram på underlaget och man känner sig som en kung i sadeln.

Pälsen är skit och dammfri, hovarna är rena - behöver inte kratsas. Hagarna rena och ... Nä, jag slutar där, annars flyttar ni hit. Egoist som jag är så vill jag ju ha detta öde norrland för mig själv.
Trevlig helg!

Kommentarer

Unknown sa…
Jag har sagt det förut, verkar vara rena paradiset! Men att flytta dit, näe, men jag skulle gärna komma på besök lite då och då. Speciellt när ni har så mycket snö. Det får vi så lite av här i Stockholm. Vi har vitt på marken men slipper skotta, det är väl i och för sig perfekt väder för vem vill hålla på och lassa snö?

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"