Träningen fortsätter...

Träningen av Meyla och Ómur är i full gång. Jag kämpar på med longering av båda, med sadel och träns. Meyla följer också med som handhäst, när jag rider Gígja. Tömkörning har vi också börjat med.

Ómur har redan en grundkondis, tack vare kompisarna han haft i hagen hela sin uppväxt. Han är välmusklad och har ett bra flås.

Meyla är skodd runt om och det skall även Ómur bli inom kort.

I månadsskiftet sep-okt åker båda till Gummi för sina första ridturer. Annars brukar jag göra det själv, men eftersom jag haft ett så långt uppehåll som jag haft nu från ridningen, så vill jag inte börja med unghäst ridning det första jag gör. Jag överlåter detta till Gummi denna gång.

Jag överlåter gladeligen detta till Gummi då jag tycker att unghäst ridning är ganska trist i början, mycket åka blir det. Jag gillar förarbetet och även sedan när man kan börja jobba med dem, men det här första när man bara åker. Det tycker jag är supertrist tid.

Jag ser fram emot dessa två så otroligt mycket! Båda visar goda egenskaper och båda är väldigt olika, fantastiska att hålla på med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"