Jag har ridit igen...


Igår kväll tog jag en liten skritt tur på Gígja. Det var evigheter sedan jag red och nu skall jag komma igång igen. Gígja är fortfarande väldigt fet efter sin dräktighet, så det går inte att få på någon sadel ännu, riskerar då att förstöra sadeln (eller Gígjas rygg).

Men det var härligt att vara ute denna första gång efter mitt långa uppehåll. Men gissa om jag har träningsvärk. Fick rida med en ridgjord och stigbyglarna var helt onödig, jag fick ju ändå inte ner benen runt den tjocka magen.

Vi får se det som att vi båda har något att jobba med framöver.

Ett litet mål är att få vara med på vintertölten 2009. Så vi har några månader på oss.

Bilden ovan är på Gígja 2005, när vi var nere på Gerstorp, utanför Linköping, på avelsbedömning. Bilden är tagen av Henne Tuvesson.

Kommentarer

Irja sa…
Wow, hon var i fin form verkligen! Lika snygg nu?!? ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"