Styrketräning

Det är inte bara Gígja som skall komma igång utan även jag måste igång igen efter det långa riduppehållet.

Förra veckan var jag på besök på ITRIM, vid ATS, men det var inget för mig. Idag gjorde jag ett besök på Reacting i Odenskog.

Fick en "personlig tränare" som gick igenom alla 16 styrketränings maskiner, cykeln och roddmaskinen.

Har som mål att komma iväg minst en gång i veckan, för att bygga upp dom muskler som behövs vid ridningen, kanske även dom muskler som inte används vid ridning.

Skall försöka ha Ulf Johanssons föreläsning i bakhuvudet för att peppa mig själv till detta. Ulf var till Wången för ett tag sedan och höll en föreläsning för oss ryttare.

Kommentarer

Irja sa…
Ha ha, underbar bild. Känner inte riktigt igen dig dock ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"