SIHS

Då är årets upplaga av Sweden International Horse Show över för denna gång.
Det var kul att vara tillbaka efter några års uppehåll. Kul att se Friends Arena. 
Shoppingytan fick pluspoäng, likaså antalet toaletter. Maten fick minus.
Jag gillade rasuppvisningen dvs en häst per ras stod representerad i boxar bredvid resp rasförening. Det var nytt för i år och arrangerades för att lyfta Horse made in Sweden. En eloge till gott psyke hos dom hästar som stod i boxarna och lät sig klappas i alla dessa dagar, av mängder med folk.
Fick en trevlig pratstund med grabbarna i montern för Kiger-Mustanger. Kul att få lära sig något nytt från riktiga entusiaster.

Islandshästtävlingar.

Bubbel hittade jag aldrig på Globen men det fanns på Friends.


Bubblet flödade högt ovanför marknadsgatan.
 

Pegasus som vanligt.

Stjärnhoppning brukar inte tillhöra mina favoriter men i år fick jag mig ett riktigt gott skratt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"