Åh detta mörker

 
Jag är så trött och förstår så väl varför jag brukar ge hästarna höstvila. Det är för att jag behöver det, inte för att hästarna behöver det. Det är så förbannat mörkt, morgon och kväll. Nu när snön försvunnit, famlar jag i ett evigt mörker. Pannlampan på men hur kul är det?!

Morgonfodrar i mörker, kvällsfodrar i mörker och däremellan sitter jag ju på jobbet. På hösten borde man få jobba kvällstid istället och vara hemma med hästarna på dagtid.

Unghingstarna har nattlampa i sitt vindskydd, det har inte stona. Unghingstarna har även bra belysning precis utanför hagen, så jag ser bra när jag fodrar dom. Det har inte stona heller. Det är helt enkelt synd om stona (eller är det mig).

Det är så svårt att dra el över en asfalterad väg utan vägtrummor, därför har stona blivit utan alla dessa faciliteter. Mycket opraktiskt på många vis.
 

Kommentarer

Marie-Louise sa…
Ja fy tusan för detta mörker...ge oss snö nu!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"