Träning mer träning



Wow vilket väder vi fick på kursen idag. Vilken fin avslutning vi fick på denna påsk. Njutning!

Speciellt kurs önskemål: jag ville jobba med mitt hjärnspöke höger galoppfattning och ha hjälp med att bestämma tempo i tölten. Tycker det är svårt att veta hur kort tempo i tölten som krävs, vilket tempo passar oss bäst i femgångens tölt osv. Var är takten och formen bäst för oss just nu. 

Ómur går bra just nu, himla kul, han ger mig feedback, ridkänsla, ledtrådar och enorm ridglädje.


Vi började med förmiddagspass på ridplanen, med världens bästa utsikt. Sedan tog vi em passet på ovalbanan.

Från trav i lätt ridning fick vi till höger galoppfattning några gånger. Nu har jag fått några tips jag ska jobba på. Så nu ska jag ut och försöka begrava mitt hjärnspöke.

Nästa träningstillfälle för Gummi blir 1 maj, då blir det laddning/finslipning inför Timrås kvaltävling. Sedan blir det ett träningstillfälle 17 maj. Gillar täta träffar med röd tråd och snabb feedback. Passar mig utmärkt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd