Förbereder mig


Polerade läderstövlar

Vojlockar och täcke i tvättmaskinen just nu. Stövlarna är putsade. Minns inte när dom stövlarna rengjordes sist. Dom var fulla med spindelnät och doldes under ett tjockt lager av damm. Det var välbehövligt med en puts. Man ska vara rädd om sitt dyrbara läder.

Tränset är också rengjort idag. Det ska dock användas innan tävling så det får putsas på nytt.

Har tittat på helgens väder, regn, ogilla! 

Har även tittat på programmet. Båda mina ovalbaneklasser får innan kl 10 på fredag. Tölten går innan femgången. Det är bra, tar tölten som uppvärmning och laddar ut den värsta nervositeten. Sedan har jag inget att göra resten av dagen, inte heller på lördagen. Har sedan ett passlöp på söndag efter lunch. Trist program! Hade varit kul att ha något att se fram emot på lördagen.

Förbereder mig som om jag aldrig tävlat förr. Känner mig som en fjortis :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"