Bajs bajs bajs



Glädjande att se bajs i boxen i morse. Bra bajs är ett friskhetstecken.

För många år sedan var jag på en föreläsning för Kjell Enhagen, fantastiskt energiknippe. Han pratade om måsten. Alla måste som vi går och bär på i ryggsäcken. Det finns bara två måsten det ena är skita och det andra är att dö.

Mockning är inte jättekul men är det ett måste eller är det något annat? Beror självklart på inställning och val.

För mig är mockning inget måste utan något jag gör för att jag vill, det ger mig en möjlighet att se att hästarna mår bra i magen och gör dom inte det så avslöjar det sig ganska snabbt och jag får reda på det vid mockningen.

Jag mockar tom två gånger om dagen, morgon och kväll.

Idag får Már lite mindre mängd hö än vanligt. Vi är glada att det fixade sig och att det fixade sig utan veterinärbesök.

Å jag blev av med några kalorier till på köpet, härligt.

Kommentarer

Unknown sa…
Vilket bra inlägg, med livs-klokskaper!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd