En riktig skitvecka...


Vackra Oviks- och Bydalsfjällen

Åkte i veckan på en magsjuka. Återhämtningen verkar ta längre tid än jag trott. Lider mest psykiskt eftersom det är strålande väder ute, mycket att göra på gården och med hagarna. Hästarna står och nästa tävling närmar sig med stormsteg. Fjärde dagen idag då absolut inget blir gjort. Orken finns inte och illamåendet slår fortfarande till så fort jag försöker äta lite.

Tanken har slagit mig flera gånger dom här dygnen, hur klarar en "gammal" människa en magsjuka? Tänk att vara sängliggande och bli magsjuk, inte ta sig på toa? Tragiskt! 

Har gått ner -4 kg och har enorm träningsvärk i magen och i ryggen. Man ska alltid försöka hitta det positiva med allt.

Idag skall alla hästar in och jag ska samla skit till träckprov. Orkar jag ska alla få en ordentlig polering av man och svans. Provsvar bör komma på tisdag och ev avmaskning görs på tex onsdag. Dock inte på Ómur om det skulle behövas. Eftersom han ska tävlas till helgen så får han vänta till lör/sön med sin ev avmaskning. Han går ju i egen hage så det gör inget.

Gårdens katter ska också avmaskas i samma veva.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd