Lång dag

Vi hade iallafall tur med vädret. Hade inte vädret varit bra idag så hade arrangörernas tidsmiss varit riktigt jobbig.

När jag skulle in i andra klassen, T3, i morse var det ingen försening. Tölt är däremot inte vår parad gren så såg den som en uppvärmning. Massor med småmissar, inget större, vi är bara inte bättre än så just nu. Fick 4,77 i slutpoäng.  

När jag skulle in i femgången så var förseningen ca 20 min. Det var inga problem att anpassa sig till det. Timingen kändes också väldigt bra när jag blev kallad till collectingring. Taggad och laddad. När vi står och är helt redo för att gå in på banan dvs när vi varit i collectingring i ca 5 min då ändrar dom sig. Domarna behöver 10 minuters pisspaus. Detta får bara inte ske, när man redan kallat ryttare till collectingring. Arg som ett bi! Trampade vi ytterligare 15 minuter i denna collectingring med super-skit-drygt underlag. Ómur var inte varken taggad eller laddad när vi väl fick komma in på banan. Men det gick ändå hyfsat men kunde gått så mycket bättre. Han var riktigt tung i galoppen, vi missade två av tre passläggningar. Han sa piss-off klart och tydligt. Men jag är riktigt glad  och nöjd för 7:orna i skritt, 3 st och en 7:a i traven. Wow vad kul! 

Men besviken att vi inte fick prestera på topp när vi var så laddade.

Två timmars försening var det när vi tillslut tog lunch och värre blev det mot em/kväll. Glad att jag inte hade någon start kvar på em/kväll. 

Strax före 19 lämnade vi tävlingsbanan och då var hela F1:an kvar. Trist!!!

Imorgon blir det A-flokk något helt nytt...

Fin Ómur

Träffade även Jane idag, vi har följt varandras bloggar i flera år. Idag kom hon fram och hälsade, riktigt kul att få ett ansikte. Det är Jane som tagit den fina bilden på Ómur ovan.


Trött Ómur

Ómur var riktigt trött efter femgången idag. Foto Jenny Dalby.


Glad Ómur

Belöning, lite grönt gräs. Inget som Jämtlandshästarna fått ännu. Så tror Ómur ändå slutade dagen på topp.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"