Vinter eller vår?!



Jag älskar vintern men den här vintern är allt annat än rolig.

Igår kväll när jag nattade avelsstona blixtra det till. Trodde sambon var ute med ficklampan. Men såg honom ingenstans i mörkret. Strax igen, värsta mullret, blev skiträdd, och blixt i samma veva. Inte direkt vad man väntar sig den 7 mars i Jämtland. Åskan var rakt över Kallsta, jag lämnade vattendunkar och foderkrubbor och sprang in. Otäckt, det är ju helt fel årstid. Även stona reagerade och det gör dom ju inte för åska mitt i sommaren.

Körkursen idag är även den inställd. Idag är det istället snö och storm som härjar.

Stallhästarna fick äta sin frukost inne och dom andra i vindskyddet. Allt blåste bort annars.

Ridning, hoppas det lugnar sig mot kvällen så ska jag ut då istället. Bella och jag ska försöka träffas ändå i helgen och övningsköra lite.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"