Tävlingskläder


Tävlingshandskar

Jahapp då har jakten på tävlingskläder börjat. 

Hittar inte min tävlingskavaj. Har ett svagt minne att jag sålt den och antagligen är det så eftersom jag inte hittar den.

Stövlarna dammade jag av häromdagen. Tjockt lager damm. Fick på mig dom men dom var inte sköna. Ska lämna in dom för en aning utlästning så blir dom perfekt igen.

Ridbyxorna fick jag med nöd och näppe på mig. Skulle dock behöva ett par till, som ombyte om man blir blöt.

Rensade samtidigt i förrådet och hittade för små ridbyxor. Bara att annonsera ut då dom var i mycket bra skick.

Kavaj blir den svåraste nöten att "knäppa". Kavajerna är inte gjorda för storbystade. Surfade runt igår och hittade några modeller där bystmåttet stämde men då stämde inte midjan. Där midjan stämde fick man ändå inte ha byst. Jag ser inte ut som klädföretagen vill att jag ska se ut.

Hittade en sida där man kunde måttbeställa, men då var/är leveranstiden minst 4 veckor. Lite sent ute för det. Vet heller inte om det är värt det, min omstartade tävlingskarriär kan ju vara slut igen efter denna vår.

Slips? Hmm...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd