Träningsvärk


Jag har träningsvärk i magen idag, måste väl betyda att jag gjort något rätt igår, på kursen. Inte bara hängt i tygeln utan även använt magen. Inte för att där finns så mycket muskler att få ont i men ändå. Någon enstaka liten finns där ändå, väl dold.

Gummi videofilmade igår och det var nyttigt att se. Det var toppen att få se på en gång, efter övningen. Då fanns ju möjlighet att fixa övningen på nytt om det skulle behövas. Möjligt eftersom han filmade med mobilen. Att videofilma och se hemma är ju också bra, men då är det svårt att prova på nytt och svårt att komma ihåg till nästa gång man rider.

Är fortfarande lite framåtlutad, även om jag tänker på det hela tiden. Jobbar på det, men är fortfarande förhindrad av min svanskota som vägrar att ge med sig. Men det var inte det han filmade i första hand utan det var för att jag skulle få se hur det såg ut med Ómurs form. Han går bra när han går lång och låg, men när jag ska få upp honom så känns det som om han kommer för högt, sänker manken och får underhals och för att visa mig att så inte var fallet så blev det en videosnutt som överbevisade mig. Mycket bra!

Jag får inte ha honom för lång och låg, inför domare, då ser han passtaktig ut även om han är taktren i tölten. Jag måste får honom att gå lite högre i formen för att det skall se lite flottare ut. Han kan ju fortfarande vara mjuk, lösgjord och smidig även fast han går med lite friare/högre form. En nöt att knäcka.


Hoppas inte Ómur har allt för ont i sina muskler idag. Han sov/låg i boxen i morse när jag kom ut och det brukar han inte göra, så lite trött var han nog. Men utlovad vilodag idag gäller fortfarande. Även om vädret inbjuder till ridning. Men jag har ju fler hästar att välja på.

Idag skulle en massage sitta fint för Ómur men när jag kommer hem idag är hans päls blöt och då är inte massage att rekommendera, tyvärr.


Ómur frá Feti

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"