Övningskör



Idag har Bella och jag träffats hos varandra. Först åkte jag till henne. Vi tömkörde hennes Mundi med draglina, enkel skakel och med två skaklar. Det går så bra och han är tryggheten själv. Men även om hästen är lugn och trygg så ska man skynda långsamt. 

Sedan åkte vi hem till mig och tömkörde Már med draglina. Már är också trygg, dock lite mera på och valpig.

Eftersom jag var till Danmark så har jag missat en gång av kursen. Så jag och Mar ligger lite efter. Men känner ingen fara med det, vi har förankrat desto mer med träning på hemmaplan. Så det vi kan kan vi ordentligt.

Igår blev kursen inställd då det var för isigt och halt. Nu hoppas vi att underlaget blir bättre till nästa helg. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd