Roligt att rida

8 älgar såg jag på väg till Wången ikväll, dessutom ett gäng renar, så pass många så jag inte brydde mig att räkna. Rena nationalparken att färdas på vår väg ut till Föllingevägen på väg till Wången.


Är i en uppåtgående spiral just nu. Så himla kul att rida då. Ómur går så bra, han bara levererar. Bjöd på mycket fin trav idag efter att vi värmt upp och mjukat upp oss med mycket skritt och tölt. Tyckte inte Ómur verkade något stel, men jag själv. Avslutade ridpasset med att jobba på vårt hjärnspöke i galoppfattningarna. Gick galant. 

Tänk om man hade tillgång till ridhus, utan att behöva transportera sig ett par timmar. Gud så trimmade vi skulle vara. Ridhus ger verkligen energi åt vinterträningen.

Klagar ändå inte just nu, vi har fått tillbaka vintern och det är helt underbart ute, mjukt, vitt och fluffigt. Bara ett problem, inget är plogat, det är rejält djupt.

Längtar ändå till imorgon, då blir det pulsa i pudersnö. 

Torsdag och fredag blir åter vilodagar för hästarna. Jag skall till Sundsvall på Agriauppdrag. Tur det blir sådana måsteresor, vilodagar, annars skulle jag ju slita ut hästarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"