Vilken härlig dag


Tidig uppstigning  även fast det var lördag. Allt för att hinna både tempa och mocka åt Bruno innan avfärd till Valne med Ómur för kurs. Men som belöning fick jag uppleva en fantastisk höstmorgon. Solen kämpade sig fram ur dimman. Otroligt fint!

Började mitt första ridpass väldigt dempat. Var helt klart inte självgående, men fick bra övningar och dagen slutade riktigt bra. Nöjd och kommer känna av musklerna på insidan av låren imorgon.

Hästen min är så otroligt duktig, han förtjänar en tävlingsryttare som kan visa upp honom och den personen är ju inte jag. Men vi kursar vidare ett tag till. Nästa kurs är i oktober och då rider jag för Eyolfur Isolfsson och det har jag ju velat i så många år.

Men imorgon söndag, massor att göra, förbereda vintern.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"