Fint läkkött

Såret läker så otroligt fint, peppar peppar. Idag vid rengörning/omläggning finns ingen hålighet kvar längre. Ett litet jack på insidan kan anas på ett par centimeter. Nu är det bara en såryta som bit för bit ska börja krympa ihop.

Svullet ben, men fint sår
Känns lite konstigt att man kallar ett sår fint. Men det är ju fint, för att vara en sårskada, dessutom stängseltrådskada.

Tempen fortsätter att hålla sig nere. Nu är vi inne på tredje dagen utan penicillin.



Tror att det är Suprasorben som gjort det fina jobbet att läka såret så fint. Denna gelé liknande platta lägger jag i såret. Nu ovanpå, tidigare inuti. Klipper den mitt-i-tu för att få den avlång, den är ju fyrkantig, 9x9 cm.

Suprasorbens motsvarighet med "honung" har jag också provat.


Utanpå Suprasorb gelen lägger jag Sorbact och sedan gaslinda, den som är som bomull, mjuk och skön. Sedan gaslinda, bomull och därefter flexilinda. Utanpå allt en vanlig padd och linda för att värma ner svullnaden eller mer för att ge stöd åt överbelastning.

Kostsamt pyssel men så länge det ger resultat håller jag gärna på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"