Komplement till ridningen


Igår införskaffade jag mig en helt ny utrustning - längdskidor, pjäxor och stavar. Så fort hostan släpper min kropp ska jag fortsätta på min "nya" hobby från förra säsongen. Jag ska ut och åka längdskidor.

Förra året fick jag en nytändning. Traglade mig fram på mina turskidor/pjäxor i längdspåren, det gick ju bra det också. Efter att i år tagit en skidlektion bestämde jag mig för att jag ville ha egen utrustning helt anpassad för ändamålet.

Så nu står dom här hemma och bara väntar på att jag ska vara redo för att ge mig ut.

Skidåkning är en perfekt sport, man tränar både flås och muskler, många muskler dessutom. Framför allt gäddhänget och den utbuktanden magen. Man kommer ut i naturen och får massor med frisk luft. Vi som dessutom har spår bara några meter från husknuten, kan ju knappast hitta någon annan lämpligare aktivitet utöver ridningen än skidåkning. Spar ju även tid då vi inte behöver åka någonstans utan bara kliva ut genom dörren.

Är så sugen, så imorgon ska jag nog ut på en liten tur. Oavsett hosta eller inte, kan ju ta det lite lugnt så där första gången...

Vecka 10 har vi bokat en stuga, med vänner, i Vemdalen, så då blir det slalom. Så måste ju få upp lite flås innan dess.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"