Helg mera helg


Helgen går mot sitt slut och jag längtar redan till nästa helg ;) Dagsljus är det jag längtar allra mest efter. Att få vara hemma och ute med hästarna i dagsljus. I veckan blir det mycket ridning på ridplanen igen.

Stoflocken är så härligt lugn och harmonisk. En härlig grupp. Från onsdag börjar förändringarna i gruppen. Småhingstarna ska köras till Valne. Deras mammor, den ena Gígja ska börja motioneras och den andra Hrund, hon ska åka (gå) hem till sin ägare. Hrund blir dock kvar ett tag till, ska kolla att allt går bra med hennes ljuver.

Vissa av hästarna har börjat fälla rejält, andra inte alls. Så har dragit lite päls från några för att hjälpa dom lite på traven.

Hunnit med att motionera mig själv. Igår 8,8 km på skidorna och idag 6,5 km. För den vana skidåkaren låter det inte så värst mycket men för mig som är ovan och vinglig är det en super prestation. Speciellt den sista biten upp till byn igen, bara uppåt. Så nöjd med mig själv :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"