Salig dag



Meyla från Jemthagen

ONSDAG, bästa dagen på veckan!!! Dessutom underbart väder. Just nu håller solen på att gå ner och solnedgången är bedårande mellan Oviksfjällen/Bydalsfjällen och Åreskutan.

Dagen har bjudit på fina ridturer. Meyla är helt underbar, när jag rider själv, ha ha. Rider jag med någon annan blir det handbromsen i hela tiden och det är ju inte lika kul. Dvs jag sitter med handbromsen i för att hon får så brådis. Trist!

Underlaget är bara så perfekt just nu.

Már från Jemthage

Már gillar våra turer ute, han gillar däremot inte ridplanen. Brukar gå med honom en bit, vill inte rida på byvägen. Sitter sedan upp när jag kommer till en avstickare, där det är nästan noll med trafik. Han är inte helt trafiksäker, ännu. Det slår aldrig fel att jag då möter någon som är ute och går. Alltid kommer det samma fråga, har jag trillat av eller har jag inte missuppfattat detta med ridning. Folk är så roliga ;) Samma sak om jag är ute och går stavgång, slår aldrig fel att man då får komentaren att man glömt skidorna hemma. Ha ha...
Dagrun från Valne gård


Dagrún, skimmelfölet från 2012, som jag visat lite bilder på för att visa hur hon skimlar av under årens lopp. Denna bild är tagen idag. Man kan nästan tro att hon är gulbrun. Men som jag nämnt tidigare, hon är född brun och har nu fått så mycket vita hårstrån, blandat med det bruna, så hon ser gulbrun/ljusbrun ut. Söt är hon, oavsett färg.

Han inte med någon skidåkning idag. Men har iallafall förberett. Jag har "tejpat" mina skidor istället för att valla. Något helt nytt för mig. Gjort det själv för första gången i mitt liv. Snart, snart ska jag även testa att åka på dom. Host, host avvaktar hostan lite till bara.

Inväntar avfärd till Wången. För en passlektion med Rakel för Gummi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"