Ny dragbil


Jag tror jag har minst en manlig gen - Jag gillar stora bilar!!! Älskar att titta på alla vrålåk när vi är på Island tex men självklart inser jag att jag inte behöver ens hälften av dem. Men dom är ganska roliga att titta på. På Island har dom enorma bilar...

Vi har idag en Hyundai, Santa Fe, en mindre modell av jeep/suv, det har varit en utmärkt dragbil för det behov vi har. Den har gått enormt mycket och bilen börjar vara helt slut. Nu är den åter på verkstan, på stor lagning och förra året var den inne två gånger för stora lagningar. Den kostar oss en förmögenhet med jämna mellanrum. Men däremellan har vi absolut inget att klaga på.

Nu har vi i allafall bestämt oss för att vi måste skaffa en ny bil. Men vi har två helt skilda viljor/önskemål. Jag vill ha en ny dragbil och sambon vill ha en mindre miljövänligare och mer ekonomisk bil. Gissa om detta går ihop??? NOT!!!

Igår, när det regnade som mest, var vi inne på flera bilfirmor för att göra en första gallring. Ha, vilket skämt. Men gott var att vi båda kunde skratta åt varandra. Vi var i allafall överrens om vad vi inte ville ha, ett steg framåt.

När vi gick in på dom olika firmorna så gick vi båda åt varsitt håll. Som om vi inte kände varandra. Båda drogs åt helt olika typer av bilar. Jag hamnade hos Amarok, L200, Hilux osv och vad bilarna heter som sambon tittat på vet jag inte ens :)

Men jag börjar inse att jag håller på att förlora och kommer att få ge mig i denna fråga. Jag kommer att få fortsätta att köra min lilla Hyundai, Santa Fe och vi får skaffa ytterligare en bil för att "finåka" i. Det går inte att kombinera våra önskemål: mindre kombi, miljövänlig och ekonomisk som får dra vår boggi transport.

Under dagen har mina önskningar dalat lite från jättebilen till röd, taklucka/fönster och färddator. Vi får se var det slutar.

Kommentarer

Anonym sa…
Här har du din nya bil, bara att slå till. Bara "fjollor" som kör små miljöbilar :)
http://www.blocket.se/ostergotland/Mercedes_Benz_GL_350_CDI_4Matic_Grand_Edition_36153016.htm?ca=3&w=3

Mvh Harry T

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"