Ómurs träning



Nu är det dags att sätta igång Ómurs träning hos Gummi inför visningen i vår. Idag kör jag Ómur till Valne gård. Så från och med nu håller vi tummarna dygnet runt för att allt ska gå bra.

Det blir tomt i stallet både utan Glóría och Ómur. Jag som slitit hårt med att hålla igång 3-4 hästar i vinter har nu endast två kvar. Känns ju väldigt lyxigt och borde vara hur enkelt som helst. Vad ska jag göra med all tid jag får över :)

Vi går ju dessutom mot ljusare tider, så livet känns ju bara helt underbart nu när kvällarna blir längre.

Ser ni Ómurs "lilla snopp" på bilden? Den syns nästan inte på sommaren och så här på vintern är den jättetydlig.

Kommentarer

Joanna sa…
Och jag har just skott upp en tredje, så har du tid över så ...
Ulla T sa…
Kul och bra att du satsar på din fina fina Omur! Hans son Hreifur är nu kastrerad och jag ska hämta hem honom om några veckor. Ska bli jätteroligt att få hem honom och börja jobba lite o se hur han är. Åse säger att han lättsam och mycket trevlig!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"