Duktiga hästar


Helgens kurs är över och både jag och hästarna är åter på hemmaplan. Meyla är trött, hon har jobbat på bra i helgen och Rakel är psykiskt trött och har skött sig galant hela helgen. Rakel har upplevt många nya intryck i helgen och hade säkert stort stöd av syrran.

Jag är lyckligt lottad som har så trevliga hästar. Så lika och ändå så olika. Superkul! Är så glad och har så mycket roligt att se fram emot med Rakel, vi står ju bara i startgroparna än så länge.

Har mått så gott i helgen. Hade turen att få stalla hästarna i ett av dom varmare stallarna. Vissa fick ju stå i kallstall och det har ju faktiskt varit riktigt kallt i helgen. Men jag mådde gott med mina damer.

På Wången får man alltid god mat, både frukost, lunch och middag serverad. Har fått basta och fått massage. Sovit i sköna sängar och haft jättetrevliga hästmänniskor med på kursen. Kul att surra häst på kvällskvisten.

Somnade ovaggad i går kväll och sov jättegott.

Nu längtar jag bara till mer träning och tyvärr har jag ingen kurs inboka och att se fram emot. Mycket ovanligt. I Gneisti har det alltid funnits ett stort kursutbud, men just nu är det tomt på den fronten.

Tack alla kursdeltagare, kursledare, Wången och framförallt tack till mina hästar som släpar omkring mig.

Kommentarer

Joanna sa…
Åh vad härligt med Wångenkurs! Kul att ni haft det bra :)
Inga-Lill sa…
Låter toppen med både helpension och massage.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"