Lunchpromenad


Utnyttjade motion på arbetstid både idag och igår till att gå en promenad med stallets bästa vallack, i samband med lunchen. Motion behöver vi just nu båda två och det var ett härligt tillfälle att få komma ut i dagsljus.

Jobbar en onsdag och det känns tungt, är ovan vid det. Det har liksom blivit en vana att stympa veckan i två kortisar genom att vara ledig på onsdagar.

Tempen var där den skulle, hos Már, även vid lunch idag, såret blödde fortfarande, svullnaden höll sig fortfarande på lagom nivå. Skulle gärna vilja vara där och pilla lite, rengöra, men har inte tordas. Spar nog det till imorgon. Men ikväll blir det åter tvätt på insidan av benen, där blir det geggigt, blod blandat med vinterpäls.

Han är väldigt lättsam och lugn. Står som ett ljus när jag pysslar med honom. Kan inte säga att det var pga temperamentet jag kastrerade honom. Nä, anledningen till kastration var helt andra, praktiska. Már kommer att bli en fantastisk ridhäst och framtida "partner" oavsett om det blir till mig eller någon annan. Hög och ståtlig är han ju dessutom. Tänk att Hraffa ger så himla fina avkommor <3 Just nu har jag tre "ridbara" avkommor efter henne i stallet, inte kan jag klaga...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"