Lill-lördag


Underbart att vara ledig på mina lediga onsdagar. En extra dag med hästarna i dagsljus är så otroligt energi givande. Hinner med så mycket. Förutom stona som verkades idag så har jag varit iväg och köpt mer halm. Så nu har vi halm så vi klarar oss ett bra tag. Känns väldigt skönt att halma nytt åt stona just nu när det är så otroligt kallt. Då har dom lite mer att plocka med för att hålla värmen.

Förutom det så har jag hunnit rida idag, även om det var kyligt, över -20 grader, här uppe i byn. Kan bara gissa att det har varit ännu kyligare nere i dalen. Men det gick utmärkt att rida på ridplan och ägna sig åt lite lugnare övningar. Nyttigt för bl a Rakel som jag nästan aldrig arbetat på ridplan tidigare. Hon var lika kul där som ute.

Har börjat planera för lite Gummi lektioner på onsdagar framöver, men inte start riktigt ännu. Nån gång in i februari blir det nog. Varannan onsdag blir perfekt.


Vädret är strålande och rimfrosten växer på träden. Kallt ja, men vackert. Det är bara att gilla läget, den här kylan kommer varje år. I år kom den bara lite senare än vanligt och ett tag levde jag på hoppet att den inte skulle komma alls. Men tji fick jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd