"Hatar" renar


Har ett litet problem, det är litet egentligen då problemet endast är en enda ren. Men den förstör mina hagar på nätterna. Jag får ödsla tid på att jaga hästar då renen saboterar mina hagar.

Tidigare har jag avskytt renar som håller sig på vägen för dom är så dum, dom flyttar sig inte. Men ny avskyr jag ren som håller till i mina hagar.

Dessutom har jag sett denna enstöring, med endast ett horn, på fotbollsplanen (endast några hundra meter från vårt hus) varje gång jag ridit förbi idag.

Ett tag var jag så ilsk så jag tänkte forska upp semens tfn nummer och ringa upp han. Tur jag inte hade någon mobil med mig då. Hade ju blivit galet att engagera sig så för en enda stackars ren. Men lite synd om den är det ju, den har ju kommit vilse från sin flock. Kan inte vara kul.

Bilden: Är inte på en ren, utan vackra Meyla som njuter av sitt lunch hö.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"