Mot Västerås

Idag bär det av mot Västerås och avelssektionsmöte ikväll och sista förberedelserna inför Islandshästgalan.

Imorgon kör galan igång med föreläsningar kl 10.00, sedan lunch och därefter föreläsningar hela eftermiddagen. Ser fram emot föreläsningarna med Systa om Breeding Healty horses och Keeping the horse healty. Ser även fram emot föreläsningen med Gunnar och Krissa, men då man varit på gården deras så har man säkert hört och sett det mesta. Men då jag gillar deras avel och avelsarbete, så blir det säkert trevligt med repetition. Några bilder på vakra Gári, Gaumur mfl ser jag också fram emot.

Mot kvällen, stora höjdpunkten, middag med prisutdelningar. Extra glad för Marias skull som får kliva upp på podiet och ta emot pris för sitt fina sto. Sedan håller jag tummarna hårt för dom andra två Jämtlandsekipagen som är nominerade.

Innan jag far skall jag ge Muska extra mycket morötter, det är ju ändå henne vi firar imorgon kväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd