Meyla hem

Ikväll ska jag hämta hem Meyla :) Hon har varit hos Gummi i ca 1 1/2 vecka och han har provat (och njutit av) henne. Nu skall vi göra en plan för hennes träning under vintern/våren inför näst sommars visning.

Skulle så gärna vilja få henne över den magiska gränsen på 8.0, dvs 1:a klass som det hette förr i tiden. Hon är ju så förargligt nära med 7.85 för exteriören, 8.05 för ridegenskaper och totalt 7.97.

Har saknat denna pigga och glada lilla häst. Lika som jag saknar hennes mamma Hraffa, som är hos Malin. Hraffa mötte mig varje morgon i stohagen med ett gnägg, det saknar jag. Det är ingen annan av stona som gnäggar när man kommer. Dock får man ett härligt mottagande varje morgon i stallet, där gnäggar alla tre, Ómur, Rakel och Glóría. Ljuvligt! Även om jag vet att mig skiter dom väl i, dom säger bara - ge hit maten - med sitt gnäggande. Men ändå, jag kan ju alltid leka med tanken att dom är glad att se just mig ;)

Efter visning blir det dags för betäckning, det blir roligt att välja hingst åt denna fröken. Hmm, finns det verkligen någon som duger?! Jo då, hade funderingar på Oliver frá Kvistum, med det sprack. Det blev för mycket linjeavel där. Så nu har jag en annan goding i bakhuvudet, men inget är bestämt ännu.

Bilden är från en tidigare snöig vinter, föreställer blondinen Meyla med sin vackra stjärn.

Kommentarer

Lisa sa…
Vad fin hon är, håller tummarna för att hon ska klara 8:an :)
Anonym sa…
Vad superfin hon är. Tusen tusen tack Maarit för att jag får ha förmånen att rida och ha hennes fantastiska mor Hraffa här hos oss. Hon gör mig så jätteglad. Hon gnäggar glatt åt mig också! PS såg även bilderna och hälsningen från Vikur. Attans vad han växt. Är säker på att han och Brana tycker att de kommit till paradiset.
Ma råkes! /Malin

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"